Ga naar zoekveld

Birgitta: "ik heb veel collega's opgeleid en begeleid in online marketing, dat was leuk en leerzaam"

Birgitta: "ik heb veel collega's opgeleid en begeleid in online marketing, dat was leuk en leerzaam"

3 maart 2025 · Leestijd 3 min

Elke werkdag reizen honderden EO-collega’s af naar ons monumentale pand in Hilversum, of schuiven ze thuis aan voor de eerste Teams vergadering. Wat motiveert hen om elke dag weer hun laptop open te klappen en aan de slag te gaan? Deze rubriek gaat daarom over de vraag: wat drijft jou in je werk?

Hoe lang werk je al bij de EO en wat heb je allemaal gedaan?
‘’Ik werk sinds oktober 2010 bij de EO, dus al meer dan 14 jaar, als ik mijn stages in 2004/2005 bij het kinderprogramma BlinQ niet meereken.

Ik begon als Adviseur Marketing & Communicatie, waar ik onder andere betrokken was bij ledenwervingscampagnes en de promotie van programma's. Een van de grotere projecten waar ik aan werkte, was het perscontact voor het programma Rembrandt en ik.

Al snel ontdekte ik dat marketing mijn passie was, en ik zag dat er bij de EO een kans lag op het gebied van online marketing. Ik kreeg de mogelijkheid om me volledig op dit vakgebied te richten.

Als online marketeer heb ik gewerkt bij de afdelingen ‘Uitgeven & EO Community’ en ‘Ledenmarketing’, die je in feite kunt vergelijken met de huidige afdeling Commercie. In deze periodes heb ik ook veel collega's opgeleid en begeleid in online marketing, wat zowel leuk als leerzaam was.

In 2021 maakte ik de overstap naar de digitale afdeling, waar ik me verder ben gaan specialiseren in e-mail automation. Dit houdt in dat ik samen met mijn team werk aan het sturen van gepersonaliseerde en geautomatiseerde e-mails op het juiste moment naar de juiste persoon voor verschillende EO-producten. Dit vakgebied combineert techniek, data, marketing en communicatie.''

Wat drijft je in je werk voor de EO? Waar haal je energie uit?
‘’Ik krijg energie van het samenwerken met mijn collega’s om nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen die zowel voor de EO als voor onze klanten meerwaarde creëren. Het is supermooi om te werken aan innovatieve projecten zoals de digitale leesomgeving en nieuwe abonnementsvormen.''

Wat is jouw favoriete aspect van je werk en waarom?
‘’Mijn favoriete aspect is het ontwikkelen van nieuwe toepassingen. Een voorbeeld hiervan is het versturen van gepersonaliseerde e-mails wanneer iemand zijn online training heeft afgerond, waarvoor we nieuwe technieken hebben toegepast die we nog niet eerder gebruikten.

Dit houdt me scherp en zorgt ervoor dat ik mezelf blijf ontwikkelen. Die constante uitdaging en de mogelijkheid om nieuwe kennis op te doen, houden mijn werk interessant en leuk.''

Wat zijn een paar hoogtepunten van de afgelopen jaren?
‘’Een van de hoogtepunten was het geven van een webinar voor Salesforce over e-mailmarketing automation en AI.''

Wat vind je het meest waardevolle aan je werk?
‘’Wat ik het meest waardevol vind, is de kans die ik bij de EO heb gekregen om me te specialiseren en mezelf verder te ontwikkelen in mijn vakgebied. Ook de samenwerking met fijne collega’s en de gezamenlijke missie zijn ontzettend belangrijk voor mij.''